Ga je binnenkort verhuizen?
Gebruik deze tips voor de ideale verhuizing.
geplaatst op 19 januari 2021
geplaatst op 19 januari 2021
Staat er binnenkort een verhuizing op de planning? Omdat je naar een nieuwe woning gaat? Of omdat je tijdelijk naar een huurwoning gaat tot je nieuwbouwwoning opgeleverd is? Of omdat je bedrijf groeit en je een groter pand gaat betrekken? Of ga je juist naar een kleiner pand?
Zoals je ziet zijn er diverse aanleidingen voor een verhuizing. Maar hoe zorg je er nu voor dat de verhuizing op rolletjes loopt? Je wilt tenslotte de ideale verhuizing toch? In dit artikel geven we je 6 belangrijke tips zodat je je kunt gaan voorbereiden. Op deze manier hoef je niet maandenlang tussen de verhuisdozen te leven. En het zorgt voor structuur en rust in je hoofd.
Heel vaak heb je spullen die meer in de weg liggen dan dat ze eigenlijk echt gebruikt worden. Denk goed na of je bepaalde spullen echt nodig hebt. Door een opruiming kun je dus eindelijk de spullen die je nooit gebruikt weggeven aan vrienden of familie, naar de kringloop brengen of weggooien. Hierdoor krijg je in je nieuwe huis dus ook geen onnodige spullen. Het is belangrijk om hier vroeg mee te beginnen, dat bespaart je al een hele hoop stress.
Je moet natuurlijk ook al je verhuisdozen en je overige spullen ergens kwijt. Je kan dit bij vrienden of familie neerzetten, maar wat ook een handige oplossing is, is gebruik maken van een tijdelijke opslagruimte. Je krijgt dan ook nooit discussie over welke spullen nu precies van jou zijn. Laat je altijd wel goed informeren over de mogelijkheden als je een opslagruimte gaat huren. Liggen de spullen veilig opgeslagen? Ben je flexibel als het gaat om de duur van de opslag? Liggen je spullen verwarmd en overdekt? Kun je gebruik maken van een aanhanger? Kan het bedrijf de opslagbox bij je af komen leveren en ook weer op komen halen?
Hulp vragen is een heel belangrijk puntje, want in je eentje is het bijna onmogelijk. Sommige spullen kun je niet in je eentje tillen. Denk aan meubels zoals banken, bureaus, tafels, kasten, bedden, wasmachines, wasdrogers, etc. Dus vraag familie en vrienden om je te helpen. Vele handen maken licht werk.
Labels op verhuisdozen zijn cruciaal. Etiketten zorgen ervoor dat je overzicht houdt. Je weet namelijk precies wat er in de verschillende verhuisdozen zit. Zo weet je gemakkelijk welke dozen je in welke kamer neer moet zetten in je nieuwe woning. Dit zorgt voor een hoop minder gesjouw. Ook is het handig om de etiketten op de deuren te plakken in je nieuwe huis. Hierdoor kunnen jij en je helpende handjes gemakkelijk zien waar de dozen heen moeten! Je kunt bij BOXSS in de verhuisshop verschillende etiketten vinden, deze gaan je zeker helpen bij het verhuizen.
Het is heel belangrijk om je glas en servies goed te verpakken, want niemand wil dat het kapot gaat. Zorg ervoor dat je glaswerk, kopjes en borden apart in bijvoorbeeld wc papier, keukenrollen of oude kranten doet. Ook kun je handdoeken gebruiken tegen het heen en weer schuiven in de dozen. Doe de zwaardere spullen onderin de doos. Wat je ook kunt doen is voor de wijnglazen een speciale ‘wijndozen’ gebruiken. Deze dozen zijn er speciaal opgemaakt om ervoor te zorgen dat jouw wijnglazen veilig aankomen. Zorg er voor dat er duidelijk op de dozen staan vermeld dat er breekbare spullen inzitten.
Op het moment dat je kleding voor een langere tijd ergens opgeslagen is wil je natuurlijk wel dat deze weer gebruikt kan worden op het moment dat je het weer nodig hebt. Stop je kleding dan ook opgepropt in dozen. Zorg ervoor dat je nette en dure kleding opgehangen wordt. Denk aan blouses, colberts, nette jassen, pakken en andere kleding die gevoelig is voor kreuken. Andere kleding, zoals spijkerbroeken, truien, sokken, ondergoed en dergelijke, kun je netjes in dozen doen. Op deze manier kun je je kleding weer gebruiken op het moment dat je het weer gaat uitpakken.
In dit artikel hebben we je een aantal tips gegeven die je gaan helpen bij de ideale verhuizing. Zoals je hebt kunnen lezen valt er veel winst te behalen in de voorbereiding: spullen sorteren, goed inpakken van breekbaar materiaal, weg gooien wat je niet meer nodig hebt. En mocht je op zoek zijn naar externe opslagruimte kijk dan goed naar de mogelijkheden en de voorwaarden. Mochten wij je daarbij kunnen helpen dan staan we je graag te woord. Samen kijken we naar de mogelijkheden en de meest ideale oplossing in jou situatie. Opslag bij Boxss moeiteloos opslaan.
Veilige opslag nodig? Dat regelt Boxss voor je
Bij Boxss regelen wij maar al te graag jouw opslagruimte. Jouw persoonlijke spullen zijn bij ons verwarmd en veilig opgeslagen. Met de nadruk op veilig, want dat hebben wij goed voor elkaar bij Boxss. Wil je weten hoe wij veiligheid en opslag regelen? Lees dan snel verder.
Self storage of opslag thuisbezorgd: dít is het verschil
Heb je geen tijd om je spullen naar onze opslagboxen te brengen? Geen probleem, want wij staan altijd paraat en komen jouw opslag graag bij je thuis ophalen. Boxss biedt verschillende mogelijkheden wat betreft opslag: self storage of je opslag thuisbezorgd. Wij leggen hier het verschil uit.
Meubelopslag: waarom dit dé oplossing is bij ruimtegebrek
Wat moet je doen als je schuur te klein is geworden om alles op te bergen? Dan is meubelopslag van Boxss het antwoord op je vraag. Wanneer het uitkomt heb je toegang tot onze opslagboxen. In dit artikel lees je waarom meubelopslag dé oplossing is voor ruimtegebrek.